اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  فوتبال ایران

آغاز هفته یازدهم و ادامه هفته نهم| حمله صنعت نفت به صدر

مسابقات هفته یازدهم لیگ برتر در حالی یکشنبه آغاز می شود که هنوز هفته هشتم به پایان نرسیده و دو مسابقه از هفته نهم هم در همین روز برگزار خواهد شد.

آغاز هفته یازدهم و ادامه هفته نهم|  حمله صنعت نفت به صدر

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، برنامه ریزی مسابقات لیگ برتر بیستم حسابی بهم ریخته است. در حالیکه هنوز دیدار دو تیم استقلال و پرسپولیس از هفته هشتم لیگ برتر برگزار نشده روز یکشنبه هفته یازدهم مسابقات آغاز خواهد شد. این در حالی است که هنوز مسابقات هفته نهم نیز به پایان نرسیده است. به این ترتیب روز یکشنبه(فردا) دو مسابقه از هفته نهم و دو مسابقه از هفته یازدهم لیگ برتر برگزار خواهد شد. روز دوشنبه هم دربی پایتخت از هفته هشتم انجام می شود.

نگاهی به این بازی ها می اندازیم؛

سپاهان - فولاد خوزستان؛ نبرد محرم و جواد

سپاهان هفته گذشته مقابل پرسپولیس به مساوی رسید تا روند یک بازی مساوی و یک برد را حفظ کرده باشد. زرد پوشان اصفهانی در این بازی معوقه از هفته نهم اگر بتوانند فولاد خوزستان را شکست بدهند با استقلال صدرنشین هم امتیاز خواهند شد و با 18 امتیاز و تفاضل گل کمتر در رده دوم جدول لیگ قرار می گیرد. فولاد خوزستان هم که 16 امتیازی است در صورت برد می تواند تا ردهسوم جدول لیگ برتر صعود کند. 

تقابل محرم نوید کیا و جواد نکونام دو بازیکن خوب سابق و مربیان جوان در نصف جهان دیدنی خواهد بود و هر دو تیم برای برد بازی می کنند. فولاد هفته گذشته در دقیقه آخر مقابل مس رفسنجان دو امتیاز از دست داد و حالا برای جبران مافات بازی خواهد کرد. البته نکونام به شدت به این گل که از روی یک ضربه خطا به ثمر رسید معترض بود و اشتباه داوری را عامل توقف تیمش عنوان کرد.

آلومینیوم اراک - ذوب آهن؛تقابل ناراضی ها!

این مسابقه هم معوقه از هفته نهم لیگ برتر است. هر دو تیم هم نسبت به اشتباه های داوری علیه تیم شان معترضند. آلومینیوم مدعی است که اگر داور خوب قضاوت می کرد و پنالتی دقیقه یک را برای این تیم مقابل استقلال می گرفت مقابل آبی پوشان پایتخت بازنده نمی شدند .

ذوب آهن هم که یکی از دو تیم بدون برد لیگ برتر است همچنان در حال نق زدن به داوران است! رحمان رضایی سرمربی ذوب آهن در حالیکه تیمش در رده یکی مانده به آخر جدول لیگ است می گوید اگر اشتباهات داوری نبود در بین سه تیم اول جدول قرار داشت! با این حال رضایی باید بداند که تیمش در خطر سقوط به لیگ یک قرار دارد و نیم فصل اول لیگ رو به اتمام است و بهتر است که تیمش برای بقا در لیگ برتر تلاش جدی تر داشته باشد. حیف است که باشگاهی مثل ذوب آهن با این امکانات و قدمت به لیگ یک سقوط کند.

مس رفسنجان - ماشین سازی تبریز؛ اولین برد تبریز در کویر؟

مس رفسنجان در دقیقه اخر مسابقه مقابل فولاد از شکست گریخت تا همچنان در جایگاه نسبتا قابل قبولی بایستد. این تیم رده سیزدهمی همچنان هدفش در اولین فصل حضور در لیگ برتر را بقا می نامند. ماشین سازی تبریز هم که در قعر جدول قرار گرفته برای بقا کار دشواری دارد. ماشین سازان تبریز هنوز بردی به دست نیاورده اند با 15 گل خورده ضعیف ترین خط دفاع لیگ را هم دارد.

ماشین سازی در صورت پیروزی در این مسابقه همچنان در رده شانزدهم باقی خواهد ماند اما به روزهای آینده امیدوار می شود. این تیم در آخرین بازی اش مقابل سپاهان از باخت به تساوی پر گل سه بر سه رسید تا نشان بدهد تیمی سختکوش و امیدوار است.

نساجی مازندران - صنعت نفت آبادان؛ حمله به صدر

نساجی مازندران در 5 بازی آخر خود 4 باخت داشت تا به رده چهاردهم سقوط کند و اکنون در منطقه خطر قرار دارد با این حال مدیران باشگاه نساجی دو بازی دیگر به وحید فاضلی سرمربی تیم فرصت دادند. البته نساجی مازندران هم علیه کمیته داوران  بیانیه دادند و شکست به پیکان را با اشتباه داوری مشکوک خواندند. نساجی باید در این دیدار خانگی پیروز شود ولی حریف آنها صنعت نفت آبادان است که انگیزه زیادی برای رسیدن به صدر جدول دارد. زردپوشان اصفهانی برای صدرنشینی موقت به یک مساوی نیاز دارد. تنها مشکل این مسابقه چمن مصنوعی و سخت ورزشگاه شهید وطنی قائمشهر است.

انتهای پیام/

 

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول